Geweldige dans door enthousiaste groep. Mooie mix van stijlen. Bruisend van energie. Happy Happy Joy Joy!
Wat een prachtige, dynamische choreografie. Inhoudelijk ook zeker een interessant onderwerp voor jongeren (uitgevoerd door jongeren)om een voorstelling mee te maken, vandaar de 2 geweien. Ik geloof ook in de integriteit van de dansers. Het is alleen zo jammer dat veel dansers naar mijn idee op spelgebied tekort komen. De stukken waarin de @ngsten van de dansers gesitueerd worden komen dan ook wat nep over. Er wordt smierderig gespeeld met het publiek en in de filmpjes (die meer beeld zouden moeten geven van de ‘mensen’ op de vloer) verliezen de dansers hun geloofwaardigheid. Is er überhaubt sprake van spelcoaching? Jammer dat er voornamelijk een ‘grijs’ publiek zat, want ik geloof dat deze voorsteling middelbare scholieren zeker kan raken/aanspreken.. Gelukkig spelen ze ook op Lowlands. Daar nog maar een keer kijken. Hopelijk staan ze daar meer in hun element…
Ik ben heel benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken. Ik kom namelijk uit de theaterhoek en kijk vooral naar spel. Dansliefhebbers: Hoe kijken jullie naar @ngst?
@ gezien
07/08/2004 op Boulevard
Een innemende voorstelling. Je zou hem kunnen interpreteren als een Wittgensteiniaans manifest vóór de semiotiek, maar dat kan ik nu niet uitleggen. En als het niet gaat, dan gaat het niet. Dat is de Gouden Regel.
Theater over Almere, yeah. Sommige monologen zijn erg raak, maar soms worden de personages een beetje kunstmatig. En het einde is wel erg feelgood. Toch een goede voorstelling, lekker gespeeld en laat die Marcel Roelfsema maar vaker stukken schrijven.
Ik heb bewondering voor het experiment om steeds op (een) locatie een voorstelling te realiseren. Mijn belevenis bij de Moerasdraak op de historische plaats waar Frederik Hendrik in 1629 Den Bosch “bevrijdde” (overviel dus eigenlijk, geschiedkundig afhankelijk van je woonplaats in NL), was goed, maar ook kritisch. In mijn beleving waren de drie actes (aanval, verdediging, overgave) goed geensceneerd, maar miste in het laatste bedrijf het feit dat Den Bosch helemaal niet “Bevrijd” wenste te worden. Desalniettemin een goede voorstelling met historisch besef, op de juiste historische plaats (Frederik Hendrik bouwde de Citadel - waar de voorstelling was- om na zijn verovering de stad te kunnen bestoken. Gedurfd en goed.
een hele leuke avond en we hebben genoten van deze groep jonge dansers. wat een kracht, energie, humor en fantastisch bewegen. Bravo!!!!!
ac gezien
07/08/2004 op Boulevard
Belgisch in de goede zin van het woord. Heerlijk eten, alles ziet er prachtig uit, de mannen zijn sexy en de vrouw heeft een broek aan met een jurk erover. Daarbij een soort John Zorn-achtige jazz. Prachtige maaltijd, supergeluid, heerlijke geuren en zitten op Fats Domino of een Varagram, geweien. Tomaat voor de boeren naast ons die niks durfde te eten, het was heerlijk.
Een geweldige beleving!
Inventief, creatief en erg goed gebruik gemaakt van de locatie. Gedurende de hele voorstelling word je geleid door verschillende ruimtes met diverse sferen, geluiden en bewegingen. Onderga het!
Laika heeft het(zomer)festival gevoel helemaal begrepen. Knalrode(!)tshirts, blouses en ‘aziatisch’ geinspireerde jurk. Keukenschorten en sloofjes waar de metroman van tegenwoordig best in gezien wil worden (bijpassend bij de net op de markt gebrachte krijtstreep zwembroek). Muziek, improvisatie, groene drankjes en eten. Laat het strand en de terassen met rose maar voor wat het is, dit is dé hotspot van deze zomer. Kijk, luister en geniet. Wat zijn kokende mannen toch sexy.
Diepbedroevend treurig gedoe. Het verhaal in de boulevardkrant beloofde heel wat. Ik vond mezelf een echte lunatic om de hele voorstelling door te maken. Ik had het idee dat ik een paar weggelopen clienten van een psychiatrische instelling was tegengekomen. Dit is geen theater, dit is geldklopperij. Bah, ik hoop dat jullie het een volgende keer beter doen. wat mij betreft is Lunatic exit!!!
odr gezien
07/08/2004 op Boulevard